Treść
Podpisano umowy z PUP na realizację projektów pozakonkursowych - Działanie 8.1 RPO WD 2014-2020
Ponad 36 mln zł otrzymały powiatowe urzędy pracy z Dolnego Śląska na wsparcie bezrobotnych, a także przedsiębiorczości. W czwartek, 20 sierpnia dyrektorzy urzędów pracy otrzymali z rąk przedstawicieli władz województwa i Dolnośląskiego Wojewódzkiego Urzędu Pracy (DWUP) umowy, które podpisali. Uruchamiają one pierwsze środki w ramach nowej edycji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego - czytaj więcej
Pisma MIR dot. projektów finansowanych z EFS
Pismo dot.uzyskiwania kwalifikacji w ramach projektów współfinansowanych z EFS - pobierz dokument
Pismo dot.kosztów pośrednich w projektach współfinansowanych z EFS realizowanych przez PUP-y - pobierz dokument
Metodyka doboru próby dokumentów do kontroli wniosku o płatność:
1. przy doborze próby dokumentów stosowane będą co do zasady niestatystyczne techniki doboru próby (na podstawie osądu weryfikującego). Dobór próby metodą niestatystyczną będzie bazować na doświadczeniu w zakresie weryfikacji oraz wiedzy o obszarze objętym kontrolą i uwzględniał będzie odpowiednie kryteria związane z ryzykownością zadań i poszczególnych wydatków,
2. w przypadku, gdy pogłębiona analiza dwóch kolejnych wniosków o płatność rozliczających wydatki lub kontrola projektu nie wykaże nieuzasadnionych wydatków, w kolejnych wnioskach o płatność Instytucja Pośrednicząca może dokonywać weryfikacji próby pozycji wyłącznie na podstawie faktur lub dokumentów o równoważnej wartości dowodowej wraz z dowodami zapłaty (dot. obligatoryjnego sprawdzenia dokumentacji źródłowej minimum 5% pozycji wydatków wniosku o płatność w ramach projektów rozliczanych na podstawie rzeczywiście poniesionych wydatków, z wyłączeniem weryfikacji dokumentacji związanej z wyborem wykonawców do realizacji zamówień o wartości równej lub wyższej niż próg określony w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych),
3. Instytucja Pośrednicząca może na każdym etapie realizacji projektu przeprowadzać pogłębioną analizę polegającą na weryfikacji dokumentów źródłowych potwierdzających wszystkie wydatki wykazane we wniosku o płatność i wszystkie dane uczestników,
4. w przypadku cyklicznego wykazywania w kolejnych wnioskach o płatność wydatków wynikających z tych samych dokumentów źródłowych (np. jednej umowy o pracę) - nie ma konieczności ponownego sprawdzania tych samych dokumentów źródłowych, o ile w wyniku wcześniejszej weryfikacji nie stwierdzono nieuzasadnionych wydatków.
Informacja dot. wykazu i formy dokumentacji dotyczącej przeprowadzonych zamówień publicznych o wartości wyższej niż określona w art. 11 ust. 8 ustawy Pzp
W metodyce doboru dokumentów dotyczących wydatków najbardziej ryzykownych do sprawdzenia w trakcie weryfikacji wniosku o płatność rozliczanego na podstawie rzeczywiście poniesionych wydatków Instytucja Pośrednicząca przyjęła m.in. następujące założenia:
a. obligatoryjnemu sprawdzeniu podlega dokumentacja źródłowa dotycząca minimum 5% pozycji wydatków, jednak nie mniej niż 3 pozycje wydatków (mniej w przypadku, gdy we wniosku o płatność wskazano mniej, niż 3 pozycje wydatków) i nie więcej niż 10 pozycji wydatków, które zostały wykazane w tym wniosku, zwana dalej „próbą dokumentów”,
b. w próbie dokumentów, o której mowa w pkt.a, uwzględniane są w szczególności:
- wydatki związane z wynagrodzeniami personelu,
- wydatki dotyczące zamówień o wartości przekraczającej 20 000 PLN netto, m.in. w kontekście dokonywania rozeznania rynku oraz stosowania konkurencyjnych procedur, o których mowa w Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020,
- wydatki dotyczące wykonania różnego rodzaju produktów/opracowań/ekspertyz na rzecz projektu, w szczególności powstałych jako efekty umów cywilnoprawnych zawartych w projekcie;
c. niezależnie od pkt. a, w każdym przypadku weryfikacja uwzględnia dokumenty związane z wyborem wykonawców do realizacji zamówień o wartości równej lub wyższej niż próg określony w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych,
d. Weryfikacji, o której mowa w metodyce, podlegają dokumenty finansowo-księgowe wraz z dowodami zapłaty oraz pozostała dokumentacja źródłowa, która jest niezbędna do ustalenia kwalifikowalności wydatków, w szczególności:
- w przypadku wydatków na wynagrodzenia personelu – m.in. umowy o pracę/umowy cywilnoprawne, zakresy obowiązków, opisy stanowisk, listy płac, protokoły odbioru,
- w przypadku wydatków dotyczących zamówień o wartości przekraczającej 20 000 PLN netto – m.in. dokumenty potwierdzające dokonanie rozeznania rynku, dokumenty z przeprowadzonego postępowania konkurencyjnego lub dokumenty potwierdzające zwolnienie z zastosowania tego trybu (np. w przypadku trybu z wolnej ręki), umowy i faktury,
- w przypadku wydatków dotyczących wykonania różnego rodzaju produktów/opracowań/ekspertyz na rzecz projektu – m.in. dokumenty związane z wyborem wykonawcy, umowy, faktury, produkty umów oraz dokumenty potwierdzające dokonanie odbioru przedmiotu umowy.
Instytucja Pośrednicząca informuje, że Beneficjent jest zobowiązany do przekazywania IP na etapie weryfikacji wniosku Beneficjenta o płatność, w terminie wskazanym przez instytucję, dokumentacji dotyczącej przeprowadzonych zamówień publicznych o wartości wyższej niż określona w art. 11 ust.8 ustawy Pzp za pośrednictwem systemu teleinformatycznego SL2014 w następującym zakresie:
· dokumenty dotyczące szacowania wartości zamówienia;
· wniosek o wszczęcie postępowania;
· SIWZ i ewentualnie zmodyfikowany SIWZ (jeśli dotyczy);
· zapytania do treści SIWZ wraz z odpowiedziami;
· oferty;
· zaproszenia do składania ofert/zaproszenia do negocjacji;
· dokumenty potwierdzające ocenę ofert;
· protokół z postępowania;
· ewentualne odwołania i ich rozstrzygnięcie;
· umowa z wybranym wykonawcą.